OFTE STILLEDE SPØRGSMÅL

Bestilling af transport

Hos 3xwilhelmsen.dk transport har vi gjort det nemt for dig som kunde at bestille en transport.

  • Du kan bestille via vores hjemmeside. Du kan desuden udregne prisen på din næste transport via vores prisudregner
  • Du kan ringe din order ind på 72 100 154 
  • Du kan sende en messenger besked til vores bestillings system, så sørger vi for at booke din transport ind . 
  • Du kan desuden fange vores kundeservice direkte på chatten i højre side af din skærm. 
  • Din tur kan følges direkte via vores track and trace system 

Generelt om bestilling på vores hjemmeside .

Vi gør alt hvad vi kan for at svare på bestillinger inden for 4 timer som vores service mål ligger på. Ved spidsbelastninger kan der gå længere tid inden du hører fra os. 

Din transport er ikke endelig booket før du har hørt fra os . 

Når vi har godkendt din booking i vores system får du en ordrebekræftelse på email og desuden sender vi dig en sms . 

*** Vi tager forbehold for fejl på vores prisudregner . Derfor skal du altid gå ud fra den pris vi sender dig i din ordrebekræftelse 

 

 

Generelt om afhentning og leverings tider

På din ordre bekræftelse fra 3xwilhelmsen.dk står der både dato og tidspunkt på hvornår vi forventer at ankomme på din adresse.

Vores tider ligger altid i 2 timers intervaller og vi forsøger altid at komme inden for disse rammer. 

Det sker desværre en sjældent gang at tidsplanen skrider , dette kan f.eks være ved større ulykker eller dårlige vejr forhold. 

Du får automatisk besked hvis vores tidsplan skrider væsentligt i forhold til oplysningerne . Den bliver sendt til det oplyste nummer i ordrebekræftelsen, og derfor behøver du ikke være hjemme og vente på os før vores leverings system har sendt dig en sms . 

Hvis der sker væsentlige ændringer fra din side af transporten kan du desuden svare tilbage på sms beskeden , så ser vi om vi kan flytte din tur til tidligere eller senere på turen 

Du kan også følge din tur via vores track and trace system 

Hvordan betaler jeg for min transport?

I alle 3xwilhelmsens biler kan du betale med Kontanter eller Mobile Pay. 

Du kan desuden vælge at betale online for din transport. 

Virksomheder med et cvr nummer kan desuden vælge at betale via faktura, der bliver afsendt en til to dage efter turen er afsluttet.

Ved flytning til udlandet kan du afregne kontant i Euro, Dk eller Pund, eller via faktura.

Ved transport udenfor Europa skal der betales inden turen påbegyndes.

Læs også vores andre ofte stillede spørgsmål vi får før og efter en transport her under.

Hvornår får jeg mine varer ?

Når du bestiller en transport hos 3xWilhelmsen.dk transport får du oplyst en dato for afhentning og en dato for levering . Du får desuden oplyst et tidsrum hvor vores chauffør kommer hos dig. Disse tidrum ligger i 2 timers intervaller .

½ time inden din chauffør ankommer får du en sms tilsendt fra vores leverings system, herefter kan du følge din chauffør via din mobil eller via din browser og se præcis hvornår han / hun forventer at ankomme hos dig.

Når din tur er afsluttet kommer der endnu en sms til dig, hvor du kan fortælle os om din oplevelse med chaufføren og din transport generelt . 

Disse anmeldelser bliver brugt internt, så vi hele tiden kan følge op på vores service mål.

Er mine varer forsikret ?

Ja alt hvad 3xwilhelmsen.dk kører med er fuldt forsikret via vores fragtfører forsikring .

Som udgangspunkt er alle transporter vi udfører forsikret for 15.000 kr pr emne. Hvis du har brug for en ekstra forsikring kan du bestille den når du booker din transport.

Du kan desuden læse mere om hvad vores forsikring dækker her under

Hvad dækker forsikringen?

Vores forsikring dækker følgenden ting:

 

Afhentning

Når du skal have afhentet gods fra 3xwilhelmsen er der et par ting du skal være opmærksom på:

  •  Der kommer altid en sms 30 minutter før ankomst på din adresse. På din bekræftelse fra os står der altid et vejledende tidspunkt. Dog kan der ske ændringer på dagen, 
  •  Hvis du ikke har bestilt hjælp til nedbæring, skal godset stå klar når chaufføren ankommer.
  • Hvis du har bestilt hjælp til nedbæring , stiller vi med en mand og du skal så selv skaffe en til at hjælpe med at læsse bilen.
  • Du kan enten vælge at betale ved afhentning eller Levering.
  • Hvis du ikke kan være hjemme på afhentnings dagen, bedes du oplyse hvor chaufføren kan afhente dit gods. Dette kan f.eks være i et skur eller en garage / Carport.
  • Dit gods skal være indpakket med mindre andet er aftalt. Læs evt. mere om hvordan du kan pakke dit gods forsvarligt under pakning.
Pakning

Her kan du læse lidt om hvordan du bedst pakker dit gods, så det er klar til transport.

Sofaer:

  • Pak gerne sofa hynder i klare sække, hvis dette er muligt
  • Afmonter gerne ben på din sofa og pak ben plus evt. beslag i en pose

3xwilhelmsen.dk sørger for at din sofa bliver pakket ind i tæpper eller klar plast, når vores chauffør ankommer til opgaven.

Fjernsyn / elektronik og Hårde hvidevarer

  • Fjernsyn skal som udgangs punkt transporteres stående og i deres Originale emballage .
  • Hvis du ikke har den originale emballage, har 3xwilhelmsen.dk emballage til fjernsyn fra 40 tommer og op til 60 tommer.
  • Fjernsyn kan desuden transporteres på den originale stand der fulgte med til tvet hvis du stadigvæk har den.
  • Hårde hvidevarer som opvasker, tørretumbler eller vaskemaskiner skal være afmonteret inden 3xwilhelmsen.dk transport ankommer.
  • Desuden skal overstående være helt tømt for vand
  • Stereo anlæg og lignede kan pakkes i flyttekasser hvis dette er muligt.

Transport af Scootere, motor cykler og Cykler.

  • Ved transport af motorcykler og scootere skal tanken være helt tømt for benzin .
  • Hvis din motorcykel / scooter drypper olie skal dette oplyses inden vi ankommer
  • Pak gerne registrerings bevis, nøgler og hjelm i en flyttekasse, og skriv tydeligt navn på modtageren.
  • Ved transport af cykler skal 3xwilhelmsen.dk have nøglen udleveret, så vi evt. kan låse den hvis dette er nødvendigt.

Flytninger.

  • Når du pakker dine ting ned i flyttekasser, skal du selv kunne bære kassen. Som udgangspunkt skal en flyttekasse veje mellem 15 og 20 kg, og kan bæres af en mand.
  • Flyttekasser der indeholder bøger, må kun pakkes halvt op med bøger, resten af pladsen kan udnyttes til f.eks tøj eller ligende.
  • Spejle dækkes ikke af vores forsikring, derfor skal spejle være pakket ind i bobleplast eller pap, før vores flytteteam kan tage det med.
  • Sørg for at pakke så meget i kasser som muligt, tøj og ligende kan pakkes i vores gadrobe kasser , bøger i bogkasser og andre ting kan pakkes i vores normale flyttekasser.
  • Tallerkener og glas skal pakkes ind i silkepapir, som du kan få af os , og disse kasser skal tydeligt mærkes med forsigtigt.
  • Afmonter ben på sofaer,spiseborde og senge inden vi kommer, så går det hele meget nemmere.
  • Ved flytning i områder hvor det er svært at parkere kan det være en fordel at sætte afmærkning op, så vores flyttebil kan parkere tæt på hoveddøren.
  • Dette kan f.eks gøres ved at parkere din egen bil foran døren, eller ved at sætte et skilt op, så dine naboer ved at du skal flytte.
  • Husk at vores flyttebiler er 7.5 meter lange og mellem 2.50 og 3 meter høje, så hvis der er porte eller ligende på adressen, vil vi gerne vide dette før flytningen påbegyndes.

Flytning til udlandet.

Brug overstående vejledning, og husk at alt dit gods skal mærkes tydeligt op, så vores chauffør kan læsse dine ting sammen med andre kunders varer.

Levering

Når du skal have leveret gods fra 3xwilhelmsen er der et par ting du skal være opmærksom på:

  •  Der kommer automatisk en sms 30 minutter før ankomst På din bekræftelse fra os står der altid et vejledende tidspunkt. Dog kan der ske ændringer på dagen, men som udgangspunkt kommer vi inden for 2 timers intervaller. 
  •  Hvis du ikke har bestilt hjælp til opbæring, stiller chaufføren dit gods ved gadedør, hvor efter du skal skal håndtere resten.
  • Hvis du har bestilt hjælp til opbæring , stiller vi med en mand og du skal så selv skaffe en til at hjælpe med opbæringen.
  • Du kan enten vælge at betale ved afhentning eller Levering.
  • Hvis du ikke kan være hjemme på leverings dagen, bedes du oplyse hvor chaufføren forsvarligt kan læsse dit gods af. Dette kan f.eks være i et skur eller en garage / Carport.

Hvis du har spørgsmål til ovenstående kan du fange os på mail , telefon eller chatten